04-04-2012

   Ceea ce s-a intamplat astazi, in sedinta Consiliului Judetean este inacceptabil. Decizia consilierilor judeteni PNL si PSD de a se abtine de la vot este egala cu decizia de a inchide Aeroportul Iasi.

   Venirea reprezentatilor Ministerului Transporturilor si ai Autoritatii Aeronautice trebuia sa reprezinte un semnal serios de alarma. Aeroportul Iasi este, asa cum au spus si expertii prezenti astazi la Iasi, deficitar din toate punctele de vedere, iar parametrii la care functioneaza sunt cu mult sub cei acceptati de catre institutiile noastre de resort. De cele din Uniunea Europeana nici nu trebuie mentionat, in conditiile in care, o vizita a unor experti europeni ar insemna inchiderea aeroportului.

   Insa, celor de la PNL si PSD toate aceste lucruri nu li se pare indeajuns de grave ca sa considere ca este necesar sa voteze un proiect de modernizare a Aeroportului Iasi.

   “Cei care au pierdut astazi sunt iesenii. Datorita deciziei consilierilor judeteni de la USL, Iasul va ramane in continuare intr-un con de umbra. Atunci cand s-a cerut implicarea Guvernului in problema aeroportului, si m-am implicat personal ca Executivul sa transeze odata pentru totdeauna situatia de aici, consilierii USL s-au aratat sceptici. Acum ca Mihai Razvan Ungureanu a raspuns apelurilor noastre, atat in calitate de iesean cat si de premier, si a cerut Ministerului Transporturilor sa vina cu o solutie viabila pentru Aeroportul Iasi, consilierii USL au facut ce au stiut mai bine: au spus nu si au refuzat ajutorul Guvernului. Este inadminisil, ca, fortati de decizia liderilor de partid, consilierii judeteni PNL si PSD sa inchida ochii si sa nu observe faptul ca solutia prezentata astazi la Iasi, de catre o serie de experti ai Ministerului Transporturilor si ai Autoritatii Aeronautice era cea mai potrivita varianta pentru aeroport, mai ales in conditiile in care acest proiect insemna inceperea lucrarilor de modernizare intr-un timp scurt si nici nu excludea varianta pe care cei din USL s-au cramponat de atat timp, respectiv pista de 3.000 de metri. Pur si simplu, era un proiect care reprezenta modernizarea etapizata a Aeroportului, intr-un ritm care permitea extinderea si refacerea aerogarii in conformitate cu posibilitatile financiare existente la acest moment”, a explicat deputatul Petru Movila.

   Consilierii USL au fost astazi orbi si surzi si la semnalele de alarma transmise de catre oamenii de afaceri locali, cei care resimt cel mai bine lipsa unui aeroport la standarde europene, desi acestia si-au exprimat destul de clar punctul de vedere si au subliniat faptul ca este nevoie de un aeroport modern, care sa fie operabil intr-un timp scurt.

   “Economia Iasului sufera din cauza lipsei unei aerogari functionale. Oamenii de afaceri vad cum pierd potentiale finantari pentru ca partenerii lor de afaceri prefera alte orase care au infrastructura si un aeroport la standarde de bun simt, ca sa nu spunem europene, desi noi, ca ieseni, meritam acest lucru. Nu este normal ca un proiect de o astfel de importanta sa stea blocat din cauza incapatanarii unor consilieri care nu accepta o alta varianta decat cea impusa de ei”, a adaugat Petru Movila.

   Incapatanarea USL-ului de a nu vota un proiect viabil, care includea sprijinul Guvernului, atat financiar si cat si tehnic, nu arata decat lipsa de interes a acestora pentru proiectele Iasului si faptul ca nu actioneaza decat in pur scop electoral.

   Blocarea acestui proiect real cu sustinere din partea Guvernului, pentru promovarea unei piste de 3.000 de metri nu mai reprezinta decat o scuza nefondata, care nu mai reuseste sa le mai acopere nici macar propriile interese.

   “Astazi, consilierii USL au aratat ca nu merita increderea iesenilor, mai ales in conditiile in care li s-a explicat negru pe alb faptul ca o pista de 2.400 de metri este mai mult decat necesara Iasului de astazi. Comparatiile facute din punctul de vedere al costurilor si lungimii pistei de aterizare cu alte orase din tara sunt nefondate. Acest lucru a fost demonstrat de catre o serie de experti, care au arata ca, de exemplu la Cluj, unde sunt aproximativ un milion de pasageri, pista este de 2.100 de metri. Ceea ce s-a intamplat astazi nu este altceva decat o incapatanare pur politica, din care au de pierdut toti iesenii. Pana la urma, nu este vorba decat de cine isi pune placuta cu numele pe aeroport”, a completat deputatul Petru Movila.

Aeroportul Iasi#1

Comentarii

Adauga opinie

* Nume:
* Email:
* Opinie:
* Imagine verificare:
Security Code
Imagine noua
* campuri obligatorii
Știri din România reală
Noii miniştri din guvernul Grindeanu, validaţi de preşedinte
Preşedintele Iohannis a semnat joi decretele de numire ale noilor miniştri din guvernul Grindeanu, ceremonia de depunere (...)
Dragnea: Am refuzat să supun la vot excluderea lui Chirica. Ar fi trecut cu majoritate zdrobitoare
Liderul PSD Liviu Dragnea a precizat, miercuri, că a refuzat să supună votului CExN excluderea lui Mihai Chirica, el (...)
Fostul judecător CCR Tudorel Toader, favorit pentru Ministerul Justiţiei. Propunerea a fost făcută de Tăriceanu
Fostul judecător al Curţii Constituţionale, Tudorel Toader, este favorit pentru ocuparea postului de ministru al Justiţiei, (...)
NATO: Criza sanitară nu trebuie să se transforme într-o criză de securitate
 NATO trebuie să evite ca criza sanitară provocată de COVID-19 să pună în pericol securitatea aliaţilor (...)
Gadgeturi pentru noua lume a coronavirusului! IT-știi români vor să ușureze munca medicilor
 De la producători de mobilă până la dezvoltatori de software AI, companiile din întreaga lume își (...)
Sondaj