După ce nu de mult, doamna ministru Andronescu a încercat să ne convingă de „impactul pozitiv” pe care îl are bacalaureatul profesional asupra sistemului de învăţământ preuniversitar şi universitar, acum, vine să “îndrepte”, după cum susţine domnia sa, Legea educaţiei naţionale, şi nu oricum, ci lovind într-un pilon important al sistemului naţional de învăţământ, mai exact în învăţământul primar şi preprimar.

 

De această dată, printr-o Ordonanţă de urgenţă halucinantă, doamna Andronescu a hotărât pe ultima sută de metri de ministeriat, fără o dezbatere publică prealabilă, să condiţioneze toţi învăţătorii şi educatorii să absolve studii universitare de licenţă în profilul postului, în termen de 6 ani de la intrarea în vigoare a actului normativ. Dacă tot susţine că este vorba de o prevedere eronată a Legii educaţiei naţionale care reglementează această problemă, atunci soluţia este simplă. Eroarea poate fi corijată printr-un act normativ modificator, care să amendeze textul strâmb din Legea educaţiei naţionale. Domnia sa a optat pentru o altă variantă mult mai complicată şi cu impact negativ direct.

 

Este greu de corelat această măsură aberantă cu defecţiunea legislativă pe care o reclamă doamna Andronescu. De asemenea, este greu de înţeles dorinţa doamnei Andronesu de a perturba funcţionarea unui întreg segment al sistemului educaţional, care actualmente are cu totul alte nevoi, mult mai stringente. Spre exemplu, o salarizare decentă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, o infrastructură adecvată scopului educaţional, îmbunătăţirea măsurilor privind siguranţa în şcoli şi grădiniţe, eradicarea violenţei şi a consumului de droguri din şcoli etc. Rezolvarea acestor probleme duce, fără îndoială, la recredibilizarea şi creşterea prestigiului învăţământului românesc.

 

Aplicarea acestei Ordonanţe de urgenţă nu face altceva decât să genereze haos şi, în ultimă instanţă, duce la scăderea calităţii actului educaţional. Absolvirea unei facultăţi presupune investiţie finaciară şi de timp: deplasări la cursuri în timpul programului de lucru, decontarea navetei cadrelor didactice care îşi desfăşoară activitatea în mediul rural etc. Toate acestea ar putea afecta grav calitatea procesului instructiv-educativ.

 

Obligând toţi învăţătorii şi educatorii, inclusiv absolvenţii de Şcoală Normală sau Liceu Pedagogic, nu îmbunătăţeşte cu nimic condiţia profesională a acestora, ba dimpotrivă. Între o facultate făcută azi şi studiile pedagogice, efectuate timp de cinci ani într-un liceu pedagogic, nu se poate pune semnul egalităţii. De asemenea, absolvirea unei facultăţi de profil nu poate substitui experienţa dobândită timp de zeci de ani la catedră.

 

 

O astfel de impunere îngreunează condiţia actuală a cadrelor didactice vizate de această măsură, situaţie care, finalmente, duce la degradarea procesului educaţional şi lezează profund interesul elevului şi al preşcolarului. 

 

 

Doamna Andronescu, pretextând imperfecţiuni ale Legii educaţiei naţionale, în fapt, fără niciun argument realist şi convingător, ba mai mult, pe înţelesul nimănui, ia o altă măsură care bulversează funcţionarea, şi aşa defectuoasă, a învăţământului primar şi preprimar.

 

Efectele acestei măsuri sunt evidente, au legătură şi de această dată cu sistemul universitar, îndeosebi cu universităţile particulare, şi nu pot fi decât de ordin pecuniar. În acest mod, universităţile, ai căror studenţi îşi doreşte doamna Andronescu să facă toate cadrele didactice din învăţământul primar şi preprimar, vor deveni o afacere prosperă. Căci doar e vorba de vreo câteva zeci de mii de cadre didactice care vor fi obligate să meargă la facultate! Numai că realităţile din învăţământul primar sunt cu totul altele!

 

Acum, în pragul dezbaterii parlamentare asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2013, consider că este mai oportun ca USL să se gândească într-o manieră serioasă la adevăratele probleme cu care se confruntă învăţământul românesc şi să nu se cantoneze în promovarea intereselor de partid, cum frecvent li se întâmplă!

 

Seria de măsuri marca Andronescu continuă! Şi de această dată, tot în detrimentul sistemului naţional de învăţământ#1

Comentarii

Adauga opinie

* Nume:
* Email:
* Opinie:
* Imagine verificare:
Security Code
Imagine noua
* campuri obligatorii
Știri din România reală
Noii miniştri din guvernul Grindeanu, validaţi de preşedinte
Preşedintele Iohannis a semnat joi decretele de numire ale noilor miniştri din guvernul Grindeanu, ceremonia de depunere (...)
Dragnea: Am refuzat să supun la vot excluderea lui Chirica. Ar fi trecut cu majoritate zdrobitoare
Liderul PSD Liviu Dragnea a precizat, miercuri, că a refuzat să supună votului CExN excluderea lui Mihai Chirica, el (...)
Fostul judecător CCR Tudorel Toader, favorit pentru Ministerul Justiţiei. Propunerea a fost făcută de Tăriceanu
Fostul judecător al Curţii Constituţionale, Tudorel Toader, este favorit pentru ocuparea postului de ministru al Justiţiei, (...)
NATO: Criza sanitară nu trebuie să se transforme într-o criză de securitate
 NATO trebuie să evite ca criza sanitară provocată de COVID-19 să pună în pericol securitatea aliaţilor (...)
Gadgeturi pentru noua lume a coronavirusului! IT-știi români vor să ușureze munca medicilor
 De la producători de mobilă până la dezvoltatori de software AI, companiile din întreaga lume își (...)
Sondaj